0

6 najczęstszych błędów w dietach

Czas przed nowym rokiem to początek postanowień o zmianie swojego życia na lepsze.

Częścią tych postanowień jest dbanie o zdrowie i budowanie super sylwetki.
Warto zrobić to z głową i uniknąć najczęstszych błędów.

1) Głodówka – jeden z najgorszych pomysłów jaki kiedykolwiek powstał. Przez pierwszy dzień lub dwa waga faktycznie spada, ale szybko przestaje. Głodówka lub drastyczne ograniczenie kalorii mają tragiczny efekt na nasz metabolizm. Organizm wyczuwa zagrożenie i spowalnia przemianę materii, przystosowując się do zmniejszonej podaży kalorii. Efektem tego jest stan w którym po zakończeniu głodówki musielibyśmy jeść śmiesznie niską ilość jedzenia przez co ucierpi nie tylko nasze samopoczucie, ale i układ odpornościowy. Efektem ubocznym będzie „zjedzenie” mięśni przez głodujący organizm, co z kolei doprowadzi do zaniku figury.

2) Owoce – wszyscy wiedzą, że owoce są zdrowe, prawda? Prawda. Niestety owoce to w dużej części cukier (fruktoza). Dlatego zamienienie zbilansowanych posiłków, owocami może przynieść skutek odwrotny do zamierzonego.

3) Cudowne pigułki – niestety nie ma cudownej pigułki na odchudzanie. Istnieją środki wspomagające odchudzanie jak np. termogeniki podnoszące temperaturę ciała i metabolizm (np. http://www.sfd.pl/sklep/prdir.aspx?pid=216&produkt=25980), ale one same nie załatwią sprawy. Bez dobrze ułożonej diety i treningu wszelkie suplementy będą stratą pieniędzy.

4) Przetrenowanie – W szale odchudzania często zdarza się narzucać zbyt duże ilości treningów. Działa to niestety odwrotnie do zamierzonego celu. Trening jest tylko sygnałem dla organizmu, który odpowiada na trening podczas odpoczynku. Jeśli nie zapewnimy dostatecznej ilości czasu na regenerację, efekt będzie podobny jak przy zbyt niskiej podaży kalorii z punktu pierwszego.

dieta

5) Brak treningów – jeden z błędów popełnianych głównie przez kobiety, które boją się, że treningi sprawią, że będą one wyglądać „jak facet”. Nic bardziej mylnego. Treningi siłowe nie tylko powodują przyspieszenie przemiany materii, ale również odpowiadają za modelowanie sylwetki.

6) Brak mięsa – to jeden z mitów z lat 90, kiedy to magazyny kobiece zrobiły sobie nagonkę na tłuszcz i mięso jako źródło otyłości. Oczywiście teoria została szybko obalona badaniami naukowymi, ale niestety o jej obaleniu nie dowiedzieli się wszyscy. Białko, którego mięso jest głównym źródłem, ma najwyższy efekt termiczny spośród wszystkich makroskładników. Oznacza to, że na jego trawienie zużywane jest najwięcej kalorii. Ponadto białko jest głównym budulcem mięśni, a jak wiadomo im więcej mięśni tym więcej kalorii spalanych podczas codziennych czynności 😉

 

 

Comments

comments

Fitness kuchnia

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.