0

BCAA – kilka słów o suplementach

Pytanie o suplementy w sporcie jest jednym z najczęściej powtarzanych.

Dlatego dzisiaj kilka słów o jednym z najbardziej popularnym suplementów: BCAA – czyli aminokwasach rozgałęzionych.

Aminokwasy są podstawowym budulcem mięśni (więc wspomagają rozwój masy mięśniowej i zapobiegają katabolizmowi), ale biorą również udział w produkcji wielu kluczowych substancji, w tym dopaminy oraz adrenaliny.
Aminokwasy możemy podzielić na dwie grupy: Endogenne i Egzogenne. Jedne organizm potrafi wytworzyć sam, drugie muszą zostać dostarczone z pożywieniem. Tutaj skupiamy się na tych drugich.

Po co więc sięgać po suplementy BCAA skoro mogą one zostać dostarczone z pożywieniem (białkiem)? Otóż warto po nie sięgać między innymi ze względu na czas wchłaniania. Suplementy BCAA zawierają aminokwasy w formie gotowej do wchłonięcia przez układ pokarmowy, a aminokwasy z pożywienia muszą zostać z niego odzyskane, co zajmuje czas i pochłania energię. Sprawia to, że BCAA możemy dostarczać nawet w trakcie treningu, pomiędzy seriami i nie obciążą one układu trawiennego.

Ponadto suplementy BCAA zawierają leucynę, izoleucynę i walinę w proporcjach dobranych tak, aby maksymalnie wykorzystać ich korzystne działanie dla naszych mięśni.

BCAA występują w 3 postaciach:
1) Proszek (osobiście ulubiona, najwygodniejsza):http://www.sfd.pl/sklep/prdir.aspx?pid=216&produkt=3491
2) Płyn: http://goo.gl/eMkccd
3) Kapsułki: http://www.sfd.pl/sklep/prdir.aspx?pid=216&produkt=747

Czy warto zatem zaopatrzyć się w suplementy z BCAA?
Nie, jeśli nie mamy dobrze ułożonej diety!
Warto po nie sięgać, tak jak i po inne suplementy, kiedy nasza dieta jest dobrze ułożona, ale nie dostarcza niektórych składników w wystarczającej ilości. W innym przypadku to pieniądze wyrzucone w błoto.

suplementy

Comments

comments

Fitness kuchnia

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.