2

Termiczny efekt białka

Termiczny efekt białka

Zapewne już przy pierwszym kontakcie z treningami, zdarzyło się wam usłyszeć o białku.
Często jego rola jest przeceniana, ale faktem jest, że jest ono niezbędne do zachowania zdrowia i prawidłowych proporcji ciała (lub jak kto woli, bycia „hot as fu*k”  ).

Białko jest podstawowym budulcem mięśni i, bez jego odpowiedniej ilości w diecie, nie ma mowy o zbudowaniu świetnej sylwetki. Ilość niezbędnego białka zależy od dyscypliny sportu jaką uprawiamy, ale średnio powinno być to około 1,8g białka na kilogram suchej masy ciała.

Dodatkowy białko wywołuje najsilniejszy efekt termiczny (ok. 30%) ze wszystkich makroskładników.
Efekt termiczny to ilość energii jaka potrzebna jest na strawienie danego pokarmu. Innymi słowy, jedząc 50g kurczaka nasze ciało spali więcej kalorii na jego trawienie, niż gdybyśmy zjedli 50g białego chleba.

Dlatego jedzenie „lekkich przekąsek” (takich jak krakersy, sucharki, wafle ryżowe itp.) w czasie zrzucania tkanki tłuszczowej, kompletnie mija się z celem.
Dla osób zabieganych, które nie mogą sobie pozwolić na przygotowywanie pełnowartościowych posiłków zawierających odpowiednie ilości białka, wymyślono odżywki białkowe (np. http://www.sfd.pl/sklep/prdir.aspx?pid=216&produkt=730 )

Dlatego dbając o dobrą sylwetkę, lepiej kupić sobie worek odżywki białkowej i uzupełnić braki białka w diecie, niż wydawać pieniądze na produkty reklamowane jako „lekkie”, „light” czy „fit”.

fot. rapgenius.com

Comments

comments

Fitness kuchnia

2 Comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.