0

Vitargo czy Carbo – co wybrać?

Sezon maratonów już w pełni i często widać jak biegacze przed, w trakcie albo po maratonie piją tajemnicze „Vitargo”

Co to właściwie jest? Otóż są to po prostu węglowodany. Jednak wyjątkowość tego produktu polega na tym, że jest on w swojej budowie zbliżony do glikogenu mięśniowego oraz ma niską osmozę, przez co trafia do miejsca przeznaczenia dużo szybciej niż powszechnie stosowana maltodekstryna czy dekstroza.
W porównaniu do innych węglowodanów, opuszcza żołądek szybciej, przez co nie powoduje „sensacji żołądkowych” co jest kluczowe podczas intensywnego wysiłku fizycznego.

Przykład: http://www.sfd.pl/sklep/prdir.aspx?pid=216&produkt=550

Czy warto zamienić zwykłe Carbo na Vitargo?
To zależy od kontekstu. Jeśli chodzi o zawody, gdzie mięśnie są mocno obciążone przez długi czas, to zdecydowanie tak.
Podobnie sprawa wygląda z ostatnimi przygotowaniami do zawodów (tak jak obecnie w moim przypadku), gdzie wysyłek jest bardzo intensywny. Jeśli natomiast chodzi o codzienne treningi to ciężko będzie w praktyce zauważyć różnicę w czasie uzupełniania glikogenu pomiędzy tymi dwoma produktami.

Źródło badań: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10664095
f
ot. nytimes.com

Comments

comments

Fitness kuchnia

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.